

Verleden

Heden

Toekomst
Na de officiële onthulling werden ze door talloze Italianen en buitenlanders verlekkerd bekeken, geaaid en besproken. De motor, voorin, werd deskundig bekeken en becommentarieerd. Het interieur werd door de raampjes beoordeeld als mooi, echt Italiaans design. Het erin plaatsnemen was echter niet voor iedereen weggelegd, dus mag ik met enige trots zeggen dat ik (als eerste Nederlandse?) even achter het stuur mocht zitten.
Mijn persoonlijk oordeel: een aardig, mooi afgewerkt, autootje. Maar het zal van de prijs afhangen of het de concurrentie aan kan gaan met bv de Ford Ka en de Smart. Het uiterlijk is niet zo spectaculair als toentertijd van de klassieke Cinquecento; dat is en was een praktisch maar ook lief uitziend rugzakje.
En het klinkt misschien vreemd maar mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar zijn, veel zeldzamere, grotere broertje de oude Fiat 600. Maar dat komt omdat de Seicento in het begin van de zestiger jaren "il mio primo amore" was: mijn allereerste onvergetelijke tweedehandse autootje.

Bijna klaar voor het grote moment

De met het klassieke model bedrukte afdekhoezen maken niet alleen Italianen nieuwsgierig

Het stijlvolle nieuwe interieur